او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حکمت ناب (21)

مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

 مَن لَم یَتَعَلَّم فِی الصِّغَرِ لَم یَتَقَدَّم فِی الکِبَرِ1
مَن سَألَ فی صِغَرِهِ أجابَ فی کِبَرِهِ.2
مُروا أولادَکُم بِطَلَبِ العِلمِ.3

 کسى که در کودکى نیاموزد، در بزرگ‌سالى پیش نمى‌افتد.  
و
هر کس در خردسالى بپرسد، در بزرگ‌سالى پاسخ مى‌دهد.  
و
فرزندانتان را به آموختن دانش، امر کنید.  


 منابع:
1. غرر الحکم  (تمیمی آمدی):  ج۱،  ص۶۴۹
2.  غرر الحکم (تمیمی آمدی):  ج۱،  ص۶۰۶
3. کنز العمّال (متقی هندی): ج۱۶، ص ۵۸۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد