او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حکمت ناب (17)

چرا خیلی از مواقعی که تصمیمات خوبی داریم، غالباً‌ در عملی کردنشان مشکل پیدا می‌کنیم؟
یعنی عزم و اراده کافی در وجودمان برای عملیاتی شدن خیلی از تصمیم‌های خوبمان نداریم.
 از مهمترین دلایل این مشکل رایج:

مولی امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیهما السلام:

اللّهوُ یُفسِدُ عَزائمَ الجِدِّ.

پرداختن به لهویات، تصمیمات جدّى را تباه مى‌کند.

غرر الحکم (تمیمی آمدی): ج۱، ص۱۲۵

پ.ن: علامه طباطبایی درکتاب تفسیر المیزان، لهو را کاری دانسته است که مشغول‌شدن به آن انسان را از کارهای مهمش باز می‌دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد