او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

اثرگذارترین کتاب‌ها در زندگی من!

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام
فهرست ذیل نه اولویت‌بندی شده و نه ترتیب دقیق خوانش من هستند. بلکه فقط مجموعه‌ای از کتاب‌هایی هستند که تأثیر بسیار عمیقی بر من گذاشتند!

1. چه باید کرد - ترجمه و تنظیمی ویژه از المراقبات اثر میرزا جواد آقا ملکی تبریزی - ترجمه و تنظیم از محمد تحریرچی
این کتاب بسیار روح‌بخش و تکان‌دهنده را که من در اواخر دبیرستان خواندم و بعد از خواندنش یافتم در قلب خود که اصلاً هدف زندگی چیست و من تا الآن خود را سر کار گذاشته‌ام و دانستم آمدنم بهر چه بود و به کجا می‌روم آخر، یکی از تکان‌دهنده‌ترین کتاب‌ها در زندگی من بود.
در لینک ذیل می‌توانید کتاب را دانلود کنید:
https://ketabnak.com/book/57378/%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%85


2- اسرار الصلاة - میرزا جواد آقا ملکی تبریزی - ترجمه رضا رجب‌زاده - از انتشارات پیام آزادی
بعد از خواندن آن گزیده‌ی المراقبات که در بالا ذکر شده، به پدرم گفتم می‌خواهم بیشتر درباره نماز بدانم، ایشان مرا با این کتاب آشنا کردند که زندگی مرا تغییر داد و باعث شد به وسیله ارشاد و تصرف میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، با یکی از خوشه‌چینان خرمن معرفت عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی آشنا شوم.
در لینک ذیل می‌توانید کتاب را مطالعه کنید:
https://www.parsine.com/fa/news/292959/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A3%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%A9-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C
در آن زمان (سال پشت کنکور و سال نخست دانشگاه) که این کتاب را می‌خواندم، چون کتاب از مرحوم پدر به من رسید، آن ترجمه‌ی آقای رجب‌زاده در اختیارم قرار گرفته که البته ترجمه خوبی بود.
اما به جز این ترجمه، ترجمه‌ی آقای سید محمدحسین محمودی گلپایگانی از این اثر نیز بسیار مناسب  و روان است که دوستداران می‌توانند به آن مراجمع نمایند. (از نشر لاهوت یا مستجار)
آبان 89 کتاب رو در تالار گفتگوی بیداری اندیشه معرفی کردم:
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-138-post-673.html#pid673




الباقی فهرست ذیل رو إن‌شاءالله عمر و توفیقی باشد توضیحاتی درباره‌اش خواهم داد

برخی از کتاب‌هایی که بیشنرین تاثیر رو در زندگی من داشتن: (به جز و بعد از قرآن و صحیفه‌‌ی سجادیه و نهج‌البلاغه)
ترتیبش چندان مهم نیست،
نه سیر دارد و نه اولویت‌بندی،
فقط تأثیرگذارترین‌هاست از نوجوانی تا کنون:
۱. چه باید کرد (گزیده‌ای از المراقبات میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (گزینش و ترجمه محمد تحریرچی)

۲. اسرار الصلواة (میرزا جواد اقا ملکی تبریزی، ترجمه‌ی آقای رضا رجب‌زاده و یا آقای سید محمدحسین محمودی گلپایگانی)

۳. هنر رضایت از زندگی (عباس پسندیده)

۴. اخلاق اسلامی (محی الدین حائری شیرازی)

۵. تعلق (محی الدین حائری شیرازی)

۶. سرود کریسمس (چارلز دیکنز)

۷. سفینة الصادقین (عالم ربانی سید حسین یعقوبی قائنی)

۸. عجب و ریا (آیت الله فهری)

۹. شش ماه پایانی (مجتبی الساده)

۱۰. مکیال المکارم (ایت الله اصفهانی)

۱۲. آخرالزمان ظهور باطنی‌ترین بعد هستی (اصغر طاهرزاده)

۱۳. منازل الآخرة (شیخ عباس قمی)

۱۴. تحف العقول (ابن شعبه حرانی)

۱۵. چهل حدیث (امام‌خمینی)

۱۶. در هوای او (حسن محمودی)

۱۷. آماده‌باش یاران امام زمان (حسین گنجی)

۱۸. جلد ۳ اصول کافی، کتاب ایمان و کفر (شیخ کلینی)

۱۹. جلد ۲ اصول کافی باب الحجه (شیخ کلینی)

۲۰. کمال الدین و تمام النعمه (شیخ صدوق)

۲۱. تفسیر روایی البرهان (علامه بحرانی)

۲۲. القطره (عبدالله مستنبط)

۲۳. ارشاد القلوب (دیلمی)

۲۴. آزادی معنوی (شهید مطهری)

۲۵. انسان در قرآن (شهید مطهری)

۲۶. حکمت‌ها و اندرزها (شهید مطهری)

۲۷. جاذبه و دافعه‌ی علی (شهید مطهری)

۲۸. صلاة الخاشعین (شهید دستعیب)

۲۹. نفس مطمئنه (شهید دستعیب)

۳۰. موعظه (ایت‌الله ضیاء‌ آبادی)

۳۱. داستان‌های شگفت‌انگیز از نماز شب (حیدر قنبری)

۳۲. تبار انحراف (مهدی طائب)

۳۳. گزینش تکنولوژی از دریچه‌ی بینش توحیدی (اصغر طاهرزاده)

۳۳. سیری در مکتب یهود (محمدعلی حسین زاده)

۳۴. یهود در المیزان (حسین فعال عراقی)

۳۵. توسعه و مبانی تمدن غرب (شهید آوینی)

۳۶. ولایت الهیه (سید محمدمهدی میرباقری)

۳۷. ضیافت بلا (سید محمدمهدی میرباقری)

۳۸. هفت عادت مردمان مؤثر (استیفن کاوی - ترجمه گیتی خوشدل)

۳۹. روانشناسی تنبلی (ادوان سی بلس - ترجمه مهدی قراچه‌داغی)

۴۰. رهایی از تکبر پنهان (علیرضا پناهیان)

۴۱. ترجمه الغارات (تحقیق و گزینش و تنظیم سید محمد زارعی)

۴۲. سه دقیقه در قیامت (نشر شهید کاظمی)

۴۳. شنود (نشر شهید کاظمی)

۴۴. پرواز تا بی‌نهایت (نشر اجا)

۴۵. انیس الصادقین (عالم ربّانی سید حسین یعقوبی قائنی)

۴۶. تفسیر المیزان (علامه طباطبایی)

۴۷. پرفسور حسابی (سید محسن گلدانساز)

۴۸. زندگی پر افتخار سلمان فارسی (محمد محمدی اشتهاردی)

۴۹. امام مهدی موجود موعود (عبد الله جوادی آملی)

۵۰. آیینه‌تمام نما (محی الدین حائری شیرازی)

البته ان‌شالله این لیست حداقل تا حدود 200 عنوان پیش خواهد رفت و اگر توفیق شد به مرور تکمیل می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد