او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

من برای دینم وقت ندارم!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان
خیلی خوب هست که در تالار جوی پیش آمده که دوستان سعی میکنند که با مفاهیم دین خود عمیق تر و از روی تحقیق آشنا بشن
با زیر بنای مباحث توحیدی و اعتقادی
با چرا های بسیار

در تالار با سوالات اعتقادی بسیار زیادی در مورد مسائل مختلف روبه رو شدم
که بسیار ارزشمند است
مناظرات زیادی هم انجام شده در تالار
در این بین به نظر میرسه که عده ی کمی تصمیم گرفتند که خودشان هم دست به کار شوند
و به جای اینکه بشینن و مرتب سوال بپرسند و نهایتاً دست به دامن حضرت گوگل شوند بروند سراغ مطالعه و تحقیق و پژوهش
اما به نظر میرسه که بسیار بسیار ناچیز است
و دوستان غالباً ماهی میخواهند
در حالی که تک تک اعضای تالار بیداری اندیشه نه تنها باید ماهی گیری یاد بگیرند بلکه باید بروند و تور بافی یاد بگیرند
حقیر و سایر رففا در تاپیکهایی نظیر :

فراخوان هسته ی پژوهشی تالار: فقط طالبان حقیقی بیداری اندیشه

و


نقشه راه پیشنهادی


سعی کردیم تا حدی این مسیر رو ترسیم کنیم

اما به قدر کفایت و به قدر لازم حرکت مشاهده نشد

همانطور که قبلاً هم گفتم، بیداری اندیشه بدون مطالعه بیشتر شبیه یه لطیفه است

ما برای دینمان خیلی خیلی بیش از این حرفها باید هزینه کنیم
برای تعمیق اعتقادات
دین ما باید تحقیقی باشد
چرا هر کدام از ما نباید خودش یک مبلغ تشیع باشد
پاسخ گو به خیل عظیم جوانان پرسشگری که به علت عدم آگاهی گرفتار فرقه ها و مکاتب میشوند و این روح تشنه را با لجن میخواهند سیراب کنند


بزرگترین مزیت تشیع منطق و عقلانیت بی مانند آن است که میتواند بر هر فرقه ای در عالم بچربد

جاء الحق و زهق الباطل
خدا میفرماید حق آمد و باطل نابود شد!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمیفرماید حق آمد و باطل رفت!!!!!!!!
چون اساساً باطل چیزی نیست که در برابر حق بخواهد هستی داشته باشد
وجود و ظهور باطل به واسطه ی نبود و غیبت حق است


بنده ی حقیر خدا نعمات بیشماری به من داده
که بدون شک متناسب با همین ها از حقیر انتظار داره
به طور مثال من را معتاد به مطالعه کرده
و یا اعتیاد دارم به مطالعه ی حدیث و احادیث را با یکبار خواندن حفظ میشوم معمولاً
و یا مرا با دوستان حقیقی اش آشنا کرده که موحد و مومن و متقی و عالم حقیقی اند
خوب همه ی اینها بدون استحقاق به من بخشیده شده اما حقیر هم وظیفه دارم شکر این نعمات را به جای آورم

اما نمیدانم به نظرم میل به مطالعه رو باید بیشتر از پیش در خود تقویت کنیم
برای دین خدا باید هزینه کرد
باید بیشتر به زیارت ائمه ی معصومین و امام زادگان برویم که برکاتی که این سفرها میتواند داشته باشد بر طبق آموزه های دین شاید با مطالعه ی صدها کتاب هم حاصله نشود
چرا که ما در زیارت مورد عنایت ویژه ی زیارت شوندگان قرار میگیریم و یک نگاه آنها ما را هدایت تکوینی میکند و نه هدایت تشریعی یعنی قلب ما را جابه جا میکند که حقیقت ایمان در آن جای میگرید
یقین در قلب حاصل میشود و معارفی را در زیارت به انسان طالب معرفت میچشانند که......

خلاصه این دین باید خیلی بیشتر از این مقداری که داریم براش هزینه میکنیم به نظرم براش هزینه بشه


این همه 90 دقیقه حروم کردیم
این همه فیلم سینمایی و سریال... دیدیم
این همه دور هم جمع شدیم و بیهوده بافتیم
این همه نعمات خدا را در معصیت خدا حروم کردیم


آن قدر زیباست این بی بازگشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


اساساً هر لحظه ای که ما در زندگی نتونیم بهش وجهه ی الهی بدیم روز قیامت وبال ما هست و مایه خسران و حسرت ماست

کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ ﴿۲۶-الرحمن﴾

هر چه بر [زمین] است فانى‏شونده است (۲۶)

وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ ﴿۲۷﴾

و تنها وجه باشکوه و ارجمند پروردگارت باقى خواهد ماند (۲۷)

هر چه را رنگ و بوی خدایی ندهیم باخته ایم و تلف کرده ایم در این زندگی دو روزه ی دنیا


لپ کلام اینکه
بیایید بیشتر وقت و هزینه برای دینمان بگذاریم که مقدمه ی رسیدن به هدف خلقتمان همین است

یا علی
التماس دعا

خدانگهدارتان



راستی!

یکبار با شخصی صحبت میکردم
میگفت
خوب مگه دینداری چیه؟
نماز و روزه و خمس زکاتمون رو که میدیم
زیارتم که میریم
قرآن هم میخونیم
مگه دین داری چه چیز خاصی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دین داری اونقدر چیز خاص داره که شخص اول عالم امکان حضرت رسول اکرم، در تمام عمر دینداری کرد
اما در نهایت گفت
آنچنان که باید نه بندگی کردم و نه شناختم تو را!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ما عبدناک حق عبادتک و ما عرفناک حق معرفتک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد