او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

اگر منتظران نخوانند شاید ضرر کنند (شماره ی یک)

بسم الله الرحمن الرحیم
در این تاپیک ابتدا شروع میکنم به بیان سخنانی ارزشمند از جناب آیت الله بهجت در باب امام زمان علیه السلام.
منبع کتاب
امام زمان در کلام آیت الله بهجت هست که در سفری که به قم داشتم خیلی اتفاقی به دستم رسید (البته اتفاق نداریم در جهان بینی توحیدی Wink ) خلاصه برید این کتاب بسیار مختصر اما بسیار مفید رو بخرید. 1200 تومن هست، 98 صفحه ، ناشرش هم بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود هست، گرداوری و تنظیم هم از محمد تقی امیدیان
از اینا که بگذرم برم سر اصل مطلب
جان من دل بدهید به این مواردی که انتخاب کردم و تقدیم میکنم،
یا امام زمان اگه خیر بچه های منتظر در این هست، به این تاپیک خودتون برکت بدید
راستی اونهایی که داخل {} هست افاضات فیوضات حقیر فقیر سراپا تقصیر است
1- یکی از شاگردان حضرت استاد نقل می کند:
گاهی حضرت آقای بهجت به عنوان طعن و طنز میگفتند:
بله ماها دنبال یک چیزی می گردیم برای تکاملمان که نه خدا گفته باشد نه پیغمبر و نه امام.
ما دنبال یک همچین چیزی میگردیم و خیال می کنیم راه سعادت یک چیزی است که نه خدا گفته نه پیغمبر نه امام. در صورتی که قاعدتاً آنچه آنها بیشتر گفته اند و بیشتر تأکید کرده اند آن موجب سعادت ماست چطور ممکن است که چیزی تأثیر در سعادت انسان داشته باشد و آنها از آن غفلت کرده باشند و نگفته باشند و واگذار کرده باشند و به اینکه یک پیری مرشدی قطبی بیاید بیان کند؟ آیا ممکن است همچین چیزی؟!
و یا ممکن است چیزیهایی را که تأکید کرده اند چندان اهمیتی نداشته و آنچه مهم بوده یک چیزهایی است که در کتاب و سنت خیلی کم درباره شان گفتگو شده باشد؟! اینها معقول نیست!!
{ما خودمون رو کشتیم که رفقا یک عنایتی به این تاپیک توصیه های مؤکد امام زمان کنید (بماند حالا که خود حقیر فقیر سراپاتقصیر هم گوش ندادم به این توصیه های مؤکد Big Grin Huh Confused Dodgy Sad )، اومدند به ما گفتند شما دارید ترویج منتظرایی رو میکنید که گوشه گیرند و فعالیت اجتماعی ندارند و...
بَم بَم جان، من که نگفتم اون فعالیت ها تعطیل! من گفتم ، کلام ، کلام امام زمان است، برای اینکه با امام زمان سنخیت پیدا کرد و اصلاً در حریم ولایت ویژه ی ایشان وارد شد باید با ایشان سنخیت پیدا کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سنخیت پیدا کردن با امام و ولی اعظم خدا نیاز به اطاعت دارد، نه حرکت بر طبق به اصطلاح عقل خودمان، حالا هی بیا بگو باید مستند و بسازیم و کلیپ بسازیم ، همایش بگذاریم بیدار کنیم همه رو و... من که نگفتم نکنیم ، من میگم مگه ما خودمون الان بیداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که بخوایم دیگرانی را بیدار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه اعتقادات و اعمال خودمون سنخیت با اعتقادات و اعمال اماممان پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که بتوانیم مجرای جاری شدن ولایت ایشان بشویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای اینکه مجرای جاری شدن ولایت شویم باید طهارت ظاهری و باطنی پیدا کنیم ، برای طهارت ظاهری و باطنی باید مطیع فرامین ایشان باشیم، مقدار اهمیت به یک مسئله را از کلام معصوم بگیریم نه از عقل ناقص خودمون یا عقل ناقص فلان کس}
امام صادق علی السلام در تفسیر آیة الکرسی

:
الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النّور
[/i]می فرمایند: یعنی
مِن ظُلُماتِ الذُّنُوب إلی نُّور التّوبةِ و المَغفِرَةِ لِوَلایَتِهِم کُلِّ أمامٍ عادلٍ مِنَ الله.
یعنی:
(الکافی ج1 ص 376 ح3)
{پر واضح است که ادعای پذیرش ولایت هم بدون اطاعت... }
 بیرون بردن از تاریکی های گناه به سوی نور توبه و آمررزش آنگاه که پیشوایی عادل و منصوب از سوی خداوند را به رهبری می پذیرند.
امام صادق (علیه السلام) : و هرکه دوست دارد که بداند خدا او را دوست دارد باید به اطاعت خدا عمل کند و از ما پیروی کند ، آیا نشنیده اید گفتار خدای عزوجل را که به پیامبرش (صلوات الله علیه) فرماید : (( بگو اگر خدا را دوست دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهان شما را بیامرزد ، )) ( سوره آل عمران آیه 31 )
روضة الکافی جلد 1 صفحه 20
نظرات 1 + ارسال نظر
بنده خدا شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:31 ق.ظ

بسیار استفاده کردم, خداوند روح آیت الله بهجت رو قرین رحمت کند.
ممنون به خاطر وبلاگ بسیار خوبتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد