او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

آیه ی قرآنی که مختص یاران رجعتی امام زمان است!!!

سلام
در اینجا به مرور مطالبی بسیار ارزشمند اعتقادی بیان خواهد شد به امید خدا  

بعضى از مردگان هم براى یارى قائم زنده میشوند:
 و نیز کلینى در کتاب «کافى» از ابو بصیر از امام ششم علیه السّلام روایت میکند که
به آن حضرت عرضکردم: معنى آیه شریفه چیست:
وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ لا یَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ یَمُوتُ، بَلى‏ وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ
" با اصرار زیاد بخداوند قسم خوردند که خداوند مرده را زنده نمى‏گرداند. ولى خداوند مرده را زنده مى‏کند این وعده راست خدا است ولى اکثر مردم نمى‏دانند." (۳۸-نحل)
حضرت فرمود: اى ابو بصیر! در باره این آیه چه عقیده دارى؟
عرضکردم آنچه من میدانم اینست که مشرکین عقیده داشتند و براى پیغمبر قسم میخوردند که خداوند مردگان را زنده نمى‏گرداند.
حضرت فرمود: اف بر کسى که این عقیده را دارد.{اف بر کسانی که این عقیده را دارند ، یعنی این برداشت از آیه برداشت غلطی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!}
حضرت فرمود: از آنها سؤال کن آنها بخداوند یگانه سوگند میخوردند یا به «لات» و «عزى»؟ {اینجا اثبات کردند که این اعتقاد در مورد این آیه غلط است چون در آیه ذکر شده که آنها به خدا قسم می خورند و حال آنکه مشرکین به لات و عزی قسم می خورند و نه خدا}
عرضکردم: قربانت گردم! مرا در جریان امر بگذار حضرت فرمود: اى ابو بصیر! هر گاه قائم ما قیام کرد، خداوند گروهى از شیعیان ما را که سر دسته شمشیرشان را بر روى دوش داشته باشند، از قبرهاشان برانگیخته نموده بسوى قائم میفرستد. چون این خبر بجمعى از شیعیان که هنوز نمرده‏اند میرسد بیکدیگر میگویند فلانى و فلانى و فلانى از قبرهاى خود بیرون آمده و هم اکنون با قائم هستند. وقتى این خیر بگوش مردمى از دشمنان میرسد، میگویند: اى جماعت شیعه! چقدر شما دروغگو هستید این دولت شما است، با این وصف شما در این دولت هم دروغ میگوئید نه بخدا قسم این اشخاص زنده نشده‏اند و تا روز قیامت زنده نمیشوند{این همان قسم دروغی است که به خدا خورده میشود و اعتقاد زنده شدن عده ای را تکذیب می کنند}. خداوند هم زبان حال آنها را در این آیه وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ حکایت فرموده است.
عبارات داخل{} از حقیر است
مهدى موعود-ترجمه جلد سیزدهم بحار، متن، ص: 1212


دوستان إنشالله ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد