او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

کالبد شکافی طب مدرن ، قطعه ای از پازل نظم نوین جهانی (مقاله ویژه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مقاله سعی شده به بررسی طب مدرن و تفاوت های بنیادین آن با طب سنتی پرداخته شود.

با گذشت بیش از سه قرن از رشد روز افزون طب جدید، امروزه بسیاری از آگاهان و خبرگان فریادشان از عوارض ناشی از آن بلند شده است. از حسن اتفاق، این فریاد ابتدا در غرب، محل تولد طب جدید و سپس در سراسر دنیا بلند شده است. طرفداران مدرنیته، پزشکی مدرن را از مهمترین دستاوردهای آن میدانند. آنها معمولاً با مطرح کردن چند مصداق جزئی در موفقیت پزشکی مدرن در تشخیص و رفع برخی بیماریها، به طب سنتی و بلکه هر طب مخالف با اصول پزشکی مدرن می تازند. دراین خصوص اشاره به چند نکته مهم است:

بسیاری از طرفداران طب جدید، از ضایعات و معزلات آن اطلاع ندارند و یا به دلایلی به رغم اطلاع داشتن از مشکلات آن، باز هم آن را تبلیغ میکنند. امروزه بر آگاهان و خرد ورزان جامعه ی جهانی روشن شده است که طب جدید در اکثر موارد به پیدایش عوارض و نتایج ناگواری در مورد سلامت انسان منجر شده است. بسیاری از آنها هیچ گونه اطلاع دقیقی از طب سنتی ندارند یا این که غالباً از نقص های آن آگاهند. مهمترین مزیت های طب سنتی بر طب مدرن عبارتند از:



الف. شیوه دفع کنندگی و نه رفع کنندگی :
شیوه درمانی طب سنتی ، شیوه دفع کنندگی است، بر خلاف طب جدید که معمولاً شیوه درمانی رفع کنندگی دارد.
یعنی چه؟
یعنی اصول طب سنتی به گونه ای است که مانع از بیمار شدن میشود و اساس آن بر پرهیز است، اما اصول طب جدید بیشتر به درمان مرض و بیماری اختصاص داده شده
{ریشه این امر در طب مدرن به خیلی چیز ها برمیگردد دوستان، یکی از مهمترین اونها فلسفه اومانیستی (انسان خدایی) است که در ورای این طب وجود دارد. به چه معنا؟
به این معنا که انسان اومانیسمی که مهمترین هدفش رسیدن به حداکثر لذت از هواس پنج گانه اش میباشد فارغ از این که آیا از نظر خالق اجازه دارد یا نه به مدلی از طب وجود دارد که به او بکن نکن نگوید و او را به خصوص در خوردن و چگونه خوردن محدود نکند مگر در مواردی که پای مرگ و زندگی در میان است و تازه اونجا هم به این علت زیر بار این بخور نخور میره که دوست داره بیشتر زنده باشه و به حال کردن و لذت های مادی برسه (دنیا زندان مومن و بهشت کافر است) به این علت به طبی نیاز داره که بگه اگه میخوای بخوری بخور اما باید این قرص ها رو هم بخوری (حالا عوارض این قرص ها چیه بماند) به تو میگوید خیلی در قید بخور و نخور و چگونه بخور نباش اگه به طور مثال کلیه ات هم از کار افتاد ما مصنوعیش رو بهت میدیم در حالی که مهم ترین رکن در طب سنتی پرهیز غذایی هست و در روایات اسلامی داریم که معدن بیماری ها و امراض معده است و آنچه وارد آن میکنیم و بسیاری از دستورات طب سنتی در باره چگونه خوردن و احیاناً پرهیزهای غذایی است، از دیگر دلایل پرداختن به رفع کردن به جای دفع کردن و جلوگیری از وقوع بیماری که در ادامه مفصلاً بحث خواهد شد این گره خوردن تمام اجزای پازل مدرنیسم به اقتصاد و پول است، پرهیز غذایی و جلوگیری از بیمار شدن بسیار ارزانتر از استفاده از این داروهای شیمیایی بسیار گران و استفاده از دستگاههای بسیار گران آزمایشگاهی و... است به علاوه بسیاری از این طعمهای مصنوعی و بسیاری از این چیزهای خوشمزه مانند نوشابه و سوسیس و کالباس و... بسیار برای بدن مضرند اما چون در نظم نوین جهان انسان و هوای نفسش اصالت داره باید طبی تولید بشه که منطبق و هماهنگ با حال کردن بی قید وشرط انسان باشه و البته دلایل دیگری هم دارد که فعلاً کفایت میکند}

ب. درمان علت ها نه معلول ها:
طب سنتی به درمان علت ها میپردازد، در حالی که طب جدید بیشتر به عوارض و معلول ها توجه دارد. طب سنتی درمان بیماری را به تعدیل درون انسان حوالت میدهد، در حالی که طب جدید بیشتر به دنبال هماهنگ کردن با بیرون است.

{دو مثال ملموس میزنم از خودم دوستان، من مدتی چشمم دچار آبریزش شده بود و رفتم پیش یه فوق تخصص چشم این بنده خدا برای من دو تا قطره داد این قطره چه میکرد؟
میومد با اشک چشم من (که معلول است و نه علت) واکنش میداد و مانع آبریزش میشد اما اصل قضیه (یعنی علت آبریزش) همچنان سرجایش بود، بعد از یه مدت من رفتم سراغ یه طبیب سنتی، ای بنده خدا گفت شما بلغمت بالاست و این نوع آبریزش ریشه اش در بلغم بالاست، دوتا کار باید بکنی ورزش کنی و تحرکت رو زیاد کنی و یه لیست از مواد غذایی رو پرهیز کنی تا طبعت متعادل بشه بعد آبریزشت هم درست میشه و درست شد دوستان!
مورد دوم : من به طور ژنتیک و ارثی اسید اوریک بالایی دارم و اسید اوریک اگه خیلی بره بالا عوارضی مثل بیماری نقرص رو بجا میگذاره و باعث درد مفاصل و مشکلاتی از این دست میشه، بعد از اینکه من آزمایش خونم رو بردم پیش دکتر گفت شما بلافاصله باید درمان دارویی رو شروع کنی اما خب من میدونستم که اگه با یه پرهیز سفت و سخت گوشت قرمز رو حذف کنم از برنامه غذاییم نیازی به اون همه قرص با اون عوارض ناجور نیست بعد از یک ماه پرهیز که البته کار خیلی آسونی نبود چون من کباب و چلوکباب برگ رو خیلی دوست داشتم رفتم دوباره آزمایش دادم و خدا رو شکر رِنج اسید اوریک در حد نورمال شده بود }

ج. شیوه درمانی اقلیمی نه جهانی
شیوه درمانی طب سنتی اقلیمی و حزیی است، برخلاف طب جدید که داروها و نسخه های آن عمومی و جهانی پیجیده می شوند
{این مورد هم هماهنگی داره با جهانی سازی ، این خیلی نکته معمی هست چراکه در طب مدرن این پارامتر به این مهمی اصلاً در نظر گرفته نمیشود و برای یه بیمار در همدان همان نسخه ای نوشته میشه که بیمار دیگه ای با همون مریضی در اهواز داره}

د. داروهای گیاهی و نه شیمایی
از آنجا که دارو های طب سنتی اغلب گیاهی و طبیعی است، حتی در صورتی که طبیب نتواند درد و بیماری را به طور صحیح مورد شناسایی قرار دهد، باز هم استفاده از آن دارو ها ضرر و درد مضاعفی برای بیماری ایجاد نمیکند، اما در طب جدید که بسیاری از داروهای آن شیمیایی است، در صورت عدم تشخیص صحیح بیماری، استفاده دارو مشکلات بیمار را مضاعف خواهد کرد و این یکی از مهمترین عوامل روی گردانی مردم از طب مدرن و رو آوردن آنها به طب سنتی است.
((آمار تخمینی نشان میدهد که آمریکایی ها هر سال در حدود 13 ملیارد و هفتصد ملیون دلار برای استفاده از معالجه و معاینه روشهای سنتی پزشکی پرداخت میکنند، زیرا معتقدند که روش های جدید قادر به درمان بیماری آنها نیستند.))

ان شاالله ادامه دارد...
قسمت -2-

کالبد شکافی پزشکی مدرن
1- مهندسی انسان بر پایه مدل فیزیکی

انسان شناسی غرب جدید، انسان را مانند ماشینی در نظر میگیرد که از قوانین عمومی مکانیک پیروی میکند. در این تلقی رابطه ذهن و روح و جسم مورد غفلت قرار میگیرد و درمان انسانها نیز بر اساس قوانین حاکم بر جسم صورت میگیرد. البته تمایز بین جسم و مغز تاریخ طولانی دارد ولی در تمدن جدید رنه دکارت فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم، بود که این تمایز و دودستگی را در غرب متداول کرد و پایه گذار بزرگ این جدایی شد. دکارت ادعا کرد که : جسم از مغز جداست و بدن به طور یک موتور و ماشین انجام وظیفه میکند. فلسفه و اندیشه دکارت. فلسفه و اندیشه و جهانبینی دکارت تاثیر مهمی در علوم و به ویژه در علم پزشکی در غرب داشت و تا قرنها، طبابت و مطالعه در علم پزشکی فقط با بیولوژی جسم و رابطه اعزای بدن با یکدیگر سروکار داشته است.
در دهه های اخیر، نظریات دکارت در مورد جسم و مغز و تاثیر آن در تفکر پزشکی غرب، مورد بررسی و اتقاد دقیق قرار گرفته است. چند سال قبل پروفسور آنتونیو داماسیو، یکی از متخصصان برجسته ی مغز شناسی آیوا (آمریکا)، در کتابی با عنوان اشتباه دکارت نظریه ی این فیلسوف و دانشمند فرانسوی را رد کرد و اظهار داشت که دکارت با چشم پوشی از بیولوژی مغز و رابطه آن با بیولوژی جسم، طبابت و پزشکی را در غرب یک بعدی کرده است. مغز در حدود صد ملیارد سلول عصبی دارد که در حقیقت شبکه ی اطلاعاتی و ارتباطی جسم و بدن را تشکیل میدهندو عدم توجه به یک چنین شبکه اطلاعاتی که ارزشها واعتقادات و احساسات بشری را تشکیل میدهند، سد بزرگی در دانش پزشکی به شمار میرود.(ظهور و سقوط مدرن ص 20و21)
پزشکی جدید همچون همه ی فعالیت های دیگر جامعه معاصر، نشانگر جهانبینی نیوتنی است. کار پزشمی با دید مکانیکی، مدت 200 سال است که بر مشاغل مربوط به تندرستی، سایه افکنده است. تامس مک کئون، یکی از خبرگان انگلیسی تندرستی، طرز تلقی رایج را بدین صورت خلاصه کرده است: ((برداشتی که از زیست شناسی و پزشکی در قرن هفدهم شده است، نوعی مهندسی بر پایه ی مدل فیزیکی بود. طبیعت، مکانیستی ادراک میشد (حس گرایی محض) و در زیست شناسی، باعث پیدایش این نظریه گردید که جاندارن را میتوان به صورت ماشینی تصور کرد که اعضایش جداشدنی و بار دیگر متصل شدنی اند (مانند یک ربات بیولوژیکی) به این شرط که ساخت و کنش آنها کاملاً شناخته شده باشد. همین نظریه در پزشکی، فراتر رفت وبه این باور انجامید که شناخت فرآیندهای بیماری و پاسخ به آنها، این امکان را به وجود می آورد که بتوان به خصوص به روش خای فیزیکی (جراحی)، شیمیایی و التکریکی دست به کار درمان شد.))

2- افزایش سرانه تندرستی به دلیل تکنولوژی پیچیده
امروزه مراقبت های تندرستی، سومین صنعت بزرگ ایالات متحده است و حدود 9 درصد تولید ناخالص ملی است. بیشتر 150 ملیارد دلاری که در زمینه پزشکی خرج میشود، صرف تهیه ابزار ها و فناوری جدید و پیچیدهتر میشود. درمانگاهها و بیمارستان های امروزی، حاوی مقادیر بسیاری ماشین آلات صنعتی و درمانی اند. یکی از دلایل بالا رفتن هزینه های مراقبت های تندرستی، ورود این سخت افزارها در پزشکی است. تمرکز و افزایش تخصص و تجهیزات مدرن تر، همه به مصرف آنتروپی بیشتر می انجامد و این درحالی است که ما متد های شناسایی بسیار ارزانتری در طب سنتی داریم که هیچ عوارضی هم برجای نمیگذارند!!!!!!!

3- افزایش بیماریهای یاتروژنیک (بیماریهای به وجود آمده از طب مدرن)
هر چه انرژی بیشتر برای پزشکی مصرف شود، بی نظمی ها مربوط به آن بیشتر میگردد. اگرچه پزشکان دوست ندارند در این باره چیزی بگویند، اما حقیقت تلخ این است که جامعه پزشکی با یک اصطلاح ده حرفی دست به گریبان شده (Iatrogenic)
بیماری های یاتروژنیک آنهایی هستند که پزشکان، بیمارستانها، داروها و دستگاههای درمان به وجود آورده اند و البته همچنان می آورند. واقعیت این است که وضع بیمار به دنبال اِعمال یک اقدام پزشکی به طور موقت بهتر میشود، ولی غالباً موجب مشکل بزرگتری برای بیمار میشود. آگاهی از میزان کل ناتوانی های شدیدتری که حلقه درمانهای پزشکی مدرن به وجود می آورد غیر ممکن است، ولی این را میدانیم حتی وقتی بیمار در بیمارستان درمان میشود، از هر پنج نفر یکی به بیماری یاتروژنیک مبتلا میشود و یکی از سی نفر بیمار یاتروژنیک، سرانجام به وسیله ی بیماری وابسته به بیمارستان می میرد. طبق گزارش دکتر لوسیان لیپ در فصل نامه انجمن پزشکی آمریکا(دسامبر 1994)، در حدود صد و هشتاد هزار نفر از بیماران بیمارستانهای آمریکا به علت اشتباه پزشکی میمیرند.
فاجعه این است که اساساً در وهله اول برای بسیاری از بیماران، دلیلی برای بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد. بخشی از توضیح مسئله به این واقعیت مربوط است که 75 تا 80 درصد همه بیمارانی که به پزشک مراجعه میکنند، بیماریهایی دارند که یا به هرصورت خوب میشوند و یا با قویترین داروهای امروزی هم قابل بهبود نیستند. با این حال پزشکان به جای آنکه بیماران را به محل کمکهای پزشکی ابتدایی بفرستند، دست به عمل جراحی میزنند و داروهای مختلفی تجویز میکنند که برای بیمار، مشکلات بزرگتری می آفریند، به عنوان نمونه
در هر 24 ساعت تا 36 ساعت، بین 50 تا 80 نفر آمریکایی بالغ، یک داروی تجویز شده را میبلعند. البته ناراحتی و بیماری های آنها موقتاً بهبود می یابد، اما اثرات زیانبار درازمدت دارو بر فیزیولوژی انسان، قطعاً برجا خواهد بود (بسیاری از آرام بخشها و مسکنها عوارضی چون پوکی استخوان و ناراحتی های معده رو به همراه دارند)
این پدیده در هیچ جا آشکار تر از آنتی بیوتیک ها نیست. این داروی به اصطلاح عجیب، برای تقریباً هر بیمار عفونی که وضعی بلاتکلیف دارد، تجویز میشود. نتایج حاصل، فاجعه آمیز بوده اند.
از آنجا که آنتی بیوتیک ها باکتریها را یکسره نابود میکشند، بسیاری از جانداران درون بدن ما را که برای حفظ تن درستی ما لازمند، نیز از بین میبرند. برفک مهبلی، عفونت های قارچی روده، کمبود ویتامین و تعدادی از اختلالات دیگر، حاصل استفاده از آنتی بیوتیک هاست. استفاده کلان از این داروها سبب شده که دودمان های مقاوم از آنها به وجود آید که هم در مقابل کاربرد دارو هم چنان زنده می مانند و هم در غیاب آن؛ یعنی در حالت عدی وضع بدن انسان. آنتی بیوتیک فقط نمایانگر رأس کوه یخی است که از بیرون آب نمایان است .

قسمت -3-
4. انفعال طب مدرن از قوانین سرمایه داری و سیاست
بر اساس یک بررسی مفصل که به وسیله ی کمیته ی فرعی سنای آمریکا در سال 1962 انتشار یافت مشخص شد از 4000 دارویی که متجاوز از 24 سال قبل به صورت قانونی وارد بازار دارویی کشور شده اند، تقریباً نیمی ارزش علمی تأیید شده ندارند و از آن زمان تاکنون ، تغییری در این وضع پیدا نشده است. جالبتر این است که بسیار از این فرآورده های بی فایده که به وسیله ی شرکت های بزرگ ساخته شده اند، به راستی خطرناکند و باعث بیماری شده اند.
میلتون سیلورمن، داروشناسِ پژوهشگر و فیلیپ لی، دستیار پیشین منشی HEW در کتابشان به نام "قرص،سود،سیاست" گزارش داده اند: (( اختلالات ثانویه ناخواسته ناشی از داروها، بیش از سرطان پستان قربانی میدهد. به قول مؤلفان، مسئله چنان صادر شده است که اثرات ناخواسته داروها، اکنون در ردیف ده علت عمده بستری شدن در بیمارستانها درآمده است.))
یکی از علت هایی که مانع از حذف طب جدید است، عجین شدن آن با تجارت است، تراست های دارو از پی پرکردن کیسه خود و تهی کردن جیب مردم، برای هر یک از علایم گوناگون بیماری ها، دارویی جدا ساخته و عامه ی پزشکان و توده مردم را به درمانهای علامتی عادت داده اند و این به طور قطع و یقین یکی از گناهان بزرگ و نابخشودنی و مستحق اشد مجازات کیفری است.
هر یک از بیماریها دارای علایم گوناگونی است؛
مثلاً در بعضی از کتابهای پزشکی برای بیماری اسکوربوت که در نتیجه کمبود یا فقدان ویتامین C در بند بروز میکند، بیست علامت مختلف ذکر کرده اند و هیچ پزشکی امروز شک ندارد که با خوردن انواع سبزیجات مخصوصاً کلم، تره تیزک و مرکبات؛ از قبیل لیمو ترش، پرتقال و نارنج که سرشار از ویتامین C هستند میتوان تمام این بیست علامت اسکوربوت را به طور کامل درمان کرد. این را درمان علتی میگویند؛ زیرا بیماری را از میان میبرد بی آنکه به درمان علائم مختلف اسکوربوت نیازی باشد.
در تازه ترین چاپ کتاب طب داخلی هاریسون نیز برای درمان اسکوربوت به همین مرکبات اشاره شده است، حال اگر تشخیص بیماری اندکی مشکل باشد و یا اینکه پزشک باید به خود اندکی زحمت دهد و با جستجو و بررسی دقیق آن را بیابد سازندگان داروها پزشک را از تجسس و تقحص برای دریافت علت بیماری باز میدارند و با تبلیغات بسیار فریبنده برای هر یک از علائم بیماریها به ویژه علائم بسیار چشمگیر و ناراحت کننده و دردناک، داروهایی رنگارنگ میسازند و به وفور در اختیار پزشکان و بیماران قرار میدهند و پزشکان را به این عادت میدهند که پشت و روی نسخه ها را از نام داروها سیاه کنند؛
مثلاً برای همین درمان بیماری اسکوربوت که به عنوان نمونه ذکر شد،
برای خونریزی ها یک دارو،
برای درد های استخوانی و مفصلی یک دارو،
برای التهاب و ورم لثه ها ولق شدن دندانها یک دارو،
برای درمان یبوست شدید یک دارو،
برای ضعف مفرط بدن یک دارو،
برای عفونت و چرکین شدن یک دارو،
برای درمان خستگی و کوفتگی بدن یک دارو
و برای علائم دیگر این بیماری نیز داروهایی دیگر ساخته اند. وحال آنکه این داروها همه دارای ترکیبات شیمیایی زیان بخش است و برای کبد و کلیه و جهاز هاضمه و مراکز عصبی و خونساز، سم و زهر است، چون هیچ یک علت اصلی بیماری را درمان نمیکنند!

سازندگان داروها از این راه روز وشب مال و منال مردم را به یغما میبرند ، آیا اینکار گناهی بزرگ نیست و آیا گناه کاران نباید مجازات شوند؟ در اینجا ممکن است کسی اعتراض کند و بگوید : چرا پزشک زیر نفوذ تراستها قرار میگیرد و داروهایی که آنان میسازند ، برای بیماران تجویز میکند؟!
پاسخ آن را از زبان یک پزشک لطیفه پرداز بشنوید، او میگفت: از زمان آدم ابولبشر تا اوایل قرن بیستم، پزشک دستور دارو میداد و داروساز آنرا میساخت و به بیمار میداد ولی از اوایل قرن بیستم تا کنون {یعنی از زمان کلید خوردن فاز نهایی اجرای پروژه نظم نوین جهانی!} داروساز دارو میسازد و پزشک چاره ای جز این ندارد که داروهای ساخته شده در لابراتوارهای داروسازی را برای بیماران تجویز کند. دانشجو نیز که در دانشکده پزشکی و کتاب های داروشناسی جز این داروها را نخوانده و نشناخته از استادان خود نشنیده و جز این نیاموخته، ناچار است پس از رسیدن به مقام پزشکی همین داروهای رایج ساخت لابراتوارهای داروسازی را با وجود احراز زیانهای آنها در نسخه ی بیمار بنویسد! (دارو مسئله پزشکی قرن، ص 303 و 305)
کشور های مهم تولید کننده ی دارو عبارتند از: آمریکا با 16 کارخانه و حجم معاملات 455/16 ملیون دلار، آلمان با 4 کارخانه و حجم معاملات 686/6 ملیون دلار، سوئیس با 3 کار خانه و حجم معاملات 897/4 ملیون دلار، انگلستان با 4 کارخانه و حجم معاملات 432/3 ملیون دلار، همچنین فرانسه با دو و کشورهای ژاپن ، هلند و ایتالیا هرکدام با یک کارخانه در رده های بعدی هستند.
آمار نشان میدهند که 32 شرکت دارویی با حجم معامله بیش از 35 ملیارد دلار، بازار جهانی دارو را در اختیار دارند و همه ساله چند صد تن ماده شیمیایی به نام داروی ضد درد، رفع سردرد ، خستگی و هزاران نام دیگر تولید میشود.
تبلغات نقش مهمی در توسعه ی بازار جهانی دارو دارد. درباره نقش تبلیغات کمراه کننده ی کارخانه های داروسازی در کشورهای دیگر، فراوان میتوان سخن گفت. بیشتر داروهایی که در جوامع سرمایه داریِ استعماری عرضه میشوند نه فقط بر حیوانات، بلکه بر ملتها و در پاره ای موارد بر مردم خود این کشورها نیز آزمایش میشوند.
{ذکر یک نکته اینجا الزامی است و آن اینکه بر طبق پروتکل های یهود، گردانندگان فعلی جهان و معماران نظم نوین جهانی پروژه های بسیار مخوفی برای ناباروری و ضعیف کردن نسل بشر و... در نظر گرفته اند که یکی از ابزارهای موثر پیاده سازی این نقشه هم طب مدرن است!!!!!!!!!!!}

5. آثار معکوس بر بیماران (بیماری های مضاعف دارو ساخته)
در سالهای اخیر شواهد روز افزونی درباره ی آثار داروهایی که دانشمندان برای درمان بیماری ها تولید کرده اند، موجود است که نشان میدهند این داروها خود بیماری ها و نارسایی های تازه ای به وجود آورده اند و در برخی موارد موجب مرگ بیماران هم شده اند.
یکی از شناخته شده ترین این بیماری ها تالیدوماید (Thalidomide) میباشد که موجبات نقص هزاران کودک را ایجاد کرده است!
اما به هیچ وجه تنها نمونه نیست. خطر اثر معکوس داروها برای بیماران بستری شده بسیار زیاد است. یک درصد از هزار بیماری که در آمریکا به بیمارستان مراجعه کرده اند، به واسطه واکنش آشکار در برابر دارو جان سپرده اند.بررسی دیگری در شش بیمارستان آمریکایی در سال 1971 نشان داد که واکنشهای دارویی مهلک در میان تمامی بیماران تحت درمان 44 درصد بوده. اگر این رقم در مورد همه بیماران ورودی به بیمارستانهای ایالات متحده اعمال شود، چیزی حدود 32 ملیون بیمارِ بستری شده در طول یکسال، رقمی بالغ بر 130000 مرگ را نشان خواهد داد!
در مطالعه جدیدتری که ملویل و جانسون در کتابشان به نام درمانِ منجر به مرگ در سال 1983 انجام داده اند ، گزارش کرده اند که طبق محاسباتی در ایالات متحده و بریتانیا در هر سال افرادی که بر اثر تجویز دارو جان خود را از دست میدهند بیشتر از کسانی هستند که در تصادف جاده ها کشته میشوند
یکی از بزرگترین فجایع حاصل از این داروها مقاومت و جهش یافتن عوامل ذره بینی بیماری زا در اثر استفاده از این داروهای شیمیایی است!!!!!!!


6. استفاده از روش آزمایش و خطا و غفلت از علت یابی بیماری

هاری بنجامین در کتاب درمان طبیعی میگوید: ((اگر کسی به بیمارستان اتاق انتظار شلوغ و پرجمعیت پزشکان سری بزند، به خوبی متوجه میشود که مسئله بیماری به دست علم پزشکی مدرن حل نشده است و در حقیقت چنین به نظر میرسد که این مشکل روز به روز غیر قابل حل تر میشود (و هر قدر دارو ها شیمیایی افزایش میابد به همان میزان بیماری ها هم افزایش می یابد). این بدین خواطر است که دانش پزشکی به جای آنکه علت بیماری ها را در داخل بدن افراد جستجو کند، آنها را از خارج مورد بررسی قرار میدهد، در نتیجه با اینکه حسن نیت دارد ولی این راه اشتباه را همچنان ادامه میدهد و با تجویز داروهای شیمیای، تزریقات و چاقوی جراحی در معالجه، بر ستمکاری و شناعت خود می افزاید.
بدین ترتیب گرچه این نوع پزشکی را علم خوانده اند، لیکن هیچگونه قائده و اساسی که بر وضع بیماری در داخل بدن انسان حکم رانی کند و آن را از بین ببرد وجود ندارد. در پزشکی رسمی همواره با روش معین و معلومِ آزمایش، اشتباه عمل شده و هر روز گره های محکمتری برمشکل های دیگر زده میشود. آنچه به صورت یک روش درمان در یک دهه مورد توجه و استقبال قرار میگیرد و به اصطلاح متد روز میشود، در دهه بعد ملغا میشود، {و علت این امر هم تکیه بر روش آزمون و خطاست!}مخلص کلام آنکه ما باید ضمن احترام به پزشکان و دستاورد های طب مدرن، به آرای نو در طب و بازنگری جدی در باره طب قدیم و سنتی بپردازیم و از هر راه ممکن برای تعمین سلامت جامعه دریغ نورزیم

در ادامه ضمن مرور مجدد طب مبانی طب مدرن، مختصری هم به طب سنتی و مبانی آن و طب قرآنی-اسلامی و مبانی آن میپردازیم


پزشکی جدید یا طب مدرن:
1- علمی است که بدن انسان را به طور سلولی مورد بحث قرار میدهد.
2- این طب وابستگی شدیدی به داروهای شیمیایی دارد.همچنین در این طب علل خیلی از بیماری ها مشخص و معین نیست(در ادامه مقاله علت این امر بیان خواهد شد و مواردی هم برای آن ذکر خواهد شد).
3- این طب بیشتر با معلول مبارزه میکند و بیمار ممکن است بارها و بارها تن به عنواع داروها و آزمایش ها و جراحی های مختلف دهد. این طب بدون دارو های شیمیایی و آزمایشگاه کارآیی چندانی ندارد، ضمناً هزینه آن نیز بسیار بالاست.!
4- در این طب بیماری های گوناگونی بر اثر استفاده از دارو ایجاد می شود که قابل تشخیص و درمان نیست(در ادامه مقاله مستنداتی در اثبات این مطلب ارائه خواهد شد )
5- در مجموع این طب عملاً آن اندازه که ادعا داشت، موفق نبوده است به همین دلیل انواع طب جایگزین به وجود آمده یا احیا شده اند. بیماری های یاتروژنیک که بر اثر مصرف داروهای شیمیایی و روش های درمانی مدرن به وجود می آیند در این ورش کم نیست.
6- در این طب درمان ها بیشتر علائمی است تا استدلالی و روش ها بیشتر استقرایی هست تا استنتاجی (در ادامه مقاله مستنداتی برای اثبات این مطلب ارائه خواهد شد).
7- در این طب غذا را چندان مؤثر در درمان یا علل بیماری ها نمیدانند. (دقیقاً نقطه مقابل طب اسلامی آنچنان که مولا علی ریشه و عامل اصلی بسیاری از بیماری ها را شکم و خوارکی ها معرفی کرده اند. در ادامه مقاله، علت این موضوع طب مدرن درباره غذا و تأثیر آن، تشریح خواهد شد)

طب قدیم یا طب سنتی:
1- علمی است که درباره بدن انسان، طبایع گوناگون، مزاجهای مختلف، اثر داروهای گیاهی با مزاجهای مختلف و گاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی ها و خوراکی ها بحث میکند.
2- در این علم علل بیماریها وسپس درمان توسط داروهای مختلف گیاهی و انواع معجون ها، خوراکیها، نوشیدنیها و بعضی مواقع توسط جراحی بیماری را درمان می کنند.
3- این طب از داروهای گیاهی و حیوانی و معدنی استفاده میکند.
4- حجامت، بادکش وفصد نیز در این طب وجود دارد.
5- شناخت و تشخیص بیماریها از طریق نبض، ادرار، مدفوع و علائم بالینی بیمار انجام میشود.

طب قرآنی اسلامی:
1- علمی است که درباره ساختار روحی و جسمی انسان صحبت میکند و برای غذای او اهمیت زیادی قائل است و هستی اش را در گرو غذایی که برایش مشخص شده میداند.

2- این طب بهترین روش پیشگیری را بیان میکند که هزینه چندانی ندارد و پایه و اساس درمان در این طب استفاده از غذاست و نه دارو.

3- در این طب آیات و ادعیه جایگاه ویژه ای دارند و تأثیر روح بر جسم در شفا و بیماری و توجه به شفا بخش حقیقی بسیار مورد تأیید و استفاده و تأکید است.
این طب سلامت روح و جسم را همزمان در نظر میگیرد.
در این طب، ابعاد مختلف روحی و روانی شخص را در نظر گرفته میشود و به تأثیر گناهان بر بیماریها و توبه و اعمال خیر در شفا یافتن توجه دارد، چیزی که در هیچ طب دیگری یافت نمی شود.

4- برگشت به فطرت و حرکت بر مبنای آن و توجه به مواد غذایی نام برده شده در قرآن، اساس طب قرآنی است و مبنای آن همان درمان از درون است که در فرمایش معروف امیر مومنان است
دواؤک فیک و ما تبصر و داؤک منک و ما تشعر
درد تو در درون جان تو است و تو نمى‏بینى و داروى تو، در خود تو است و تو نمى‏فهمى‏ (مفتاح السعادة ، ج 7 ، ص 382)

5- پایه و اساس درمان در این طب بر تغذیه است و نه دارو و در این طب، فرد بر مبنای طبع و مزاج خود و غذا و فصلی که در آن است عمل میکند.
مولا علی در خطبه یک نهج البلاغه در باب آفرینش انسان میفرمایند: (( ... و انسان را مخلوطی از رنگهای گوناگون، و چیزهایی همانند و سازگار و نیروهای متضاد و مزاجهای گوناگون، گرمی، سردی، تری، و خشکی قرار داد و...))

6- در این طب امکان شفا وجود دارد و به عنوان نمونه یکی از این شفاها به ماده ای غذایی به نام عسل اختصاص داده شده و در ادامه ی مقاله، داستان بسیار جالب و شگفت انگیزی درباره عسل درمانی یک فوق تخصص آلمانی که در جهان شهره است ارائه خواه شد.

ثُمَّ کُلی‏ مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکی‏ سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فیهِ شِفاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (69-نحل)
سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راه‏هایى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، براحتى بپیما! «از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى‏شود که در آن، شفا براى مردم است به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیّتى که مى‏اندیشند. (69)

جالب است دوستان بدانند که با رعایت این روش در زمان رسول خدا طبیب مدینه از آن شهر رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نتیجه آن که طب قرآنی- اسلامی در صورت فراگیر شدن ساده ترین و بهترین روش زندگی را تأمین میکند و موجب ارتقای سلامت انسانهاست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد