او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری

سلام دوستان 
 این یه سیر مطالعاتی  هست که با مشورت انسان های آگاه خود من پشت سر گذاشتم و خیلی ازش استفاده کردم 

بسم الله الرحمن الرحیم

سیر مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری رحمت الله علیه:
ستاره ها نشانه ی درجه اهمیت اثر است.
1- مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی
** انسان و ایمان
** جهان بینی توحیدی
* وحی و نبوت
**** انسان در قرآن
** زندگی جاوید یا حیات اخروی
آثار این مجموعه در عین کم حجم بودن، بسیار عمیق و خواندنش بسیار ضروری است.
خودم شخصاً چهار بار (دوم دبیرستان، پیش دانشگاهی، سال اول دانشگاه و سال سوم دانشگاه) کتاب بسیار ارزشمند انسان در قرآن را مطالعه کرده و هر بار مطالبِ عمیق تری از این کتاب نصیبم شده است.

2- **** آزادی معنوی
پیشنهاد می کنم پس از مجموعه ی (1) این کتاب را حتماً مطالعه بفرماید. این کتاب بر حالاتِ روحیِ من اثر بسیار دلنشینی داشت.

3- *** سیری در سیره ی ائمه اطهار
اگر شخص خواننده از خواهران هستند به عنوان چهارمین کتاب، کتابِ (**** مسأله ی حجاب را پیشنهاد می کنم.)

4- **** جاذبه و دافعه علی

5- مطالعه ی این 11 مقاله از بیست گفتار بسیار مفید است:
*** (1) عدالت از نظر علی علیه السلام - ** (4) احترامِ حقوق و تحقیر دنیا - ** (5) تفاوت های بجا و تفاوت های بیجا - **** (7) امام صادق علیه السلام - ** (8) موسی بن جعفر علیه السلام - **** (9) شدائد و گرفتاری ها – ** (10) فوائد و آثار ایمان – *** (14) عقل ودل - ** (15) درسی که از فصل بهار باید آموخت - ** (16) قرآن و مسئله ی تفکر - *** (18) دعا - *** (20) انکارهای بیجا


6- مطالعه این 4 مقاله از ده گفتار بسیار مفید است:
**** (1) تقوا (این مقاله تأثیر کم نظیری بر خود من داشت) - **** (2) امر به معروف و نهی از منکر(این مقاله واقعاً جالب و پرنکته و بصیرت بخش است) - ** (3) احیای فکر دینی - *** خطابه و منبر {بخش اول}(بر خلاف ظاهر اسمش که شاید خیلی جذاب نباشد مطالبی بسیار جالب و کاربردی دارد.)


7- *** سیری در نهج البلاغه

8- *** حکمت ها و اندرزها (از مطالعه ی این کتاب بسیار لذت بردم!)

9- *** حق و باطل

10- *** امامت و رهبری

11- *** انسان کامل

12- *** حماسه حسینی

13- ** قیام و انقلاب مهدی

14- *** انسان و سرنوشت

15- *** تکامل اجتماعی انسان

پس از مطالعه ی این سیر مطالعاتی در صورت تمایل به مطالعه ی باقی آثار استادِ شهید پیشنهاد می کنم به ترتیب آثار زیر مطالعه شوند.
16- توحید 17- نبوت 18– ولاها و ولایت ها 19- معاد 20- سیری در سیره ی نبوی 21- نظام حقوقی زن در اسلام 22- تعلیم و تربیت در اسلام 23- عدل الهی
نظرات 1 + ارسال نظر
عبد عاصی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ق.ظ http://anti666.ir

با سلام ....میخواستم بپرسم اگه من با سیرهای دیگه پیش برم به مشکل برمیخورم مثل این سیری که در اینجا هستhttp://www.aviny.com/Occasion/Enghelab_Jang/motahari/89/20nokte.aspx بعد اینکه حالا که شما این سیر رو تموم کردین چقدر در زندیگیتون موثر بوده ؟اگه به شبهه ای میخورین چقدر نسبت به قبل قدرت مقاومت بیشتری دارین ؟...لطفا راهنماییم کنین تا بنده هم این راه رو بپیمایم در ایمیل لطفا جواب بدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد