او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

نکته های ناب -1-

  برگرفته از کتاب ارزشمند سفینه الصادقین، شرح حال عالم ربّانی، جناب آقای حاج سیّد حسین یعقوبی قائنی 

 

****: مردمی که می خواهند در راه خدا قدم بگذارند، ای کاش نصف آن مقدار که از گمراه کردن شیطان می ترسند، به حفظ و هدایت خداوند متعال وثوق و اعتماد می کردند. خدای متعال در قرآن شریف درباره شیطان می فرماید:

 { إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاَ}"نساء-76"

ودر جای دیگر می فرمایند

 {إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطان 

((در حقیقت، تو را بر بندگان من تسلطى نیست))"حجر-42"

پس اول نیت را بر قصد کردن جنابش خالص کن و بعد به صاحب خانه بگو: صاحب خانه! سگ خود(ابلیس) را بگیر که من می خواهم بنا به خواست خودت که فرموده ای{وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ}"الذاریات-56" به فرمانت سر سپارم. بگو  و بخواه و زاری کن که او خود فرموده است:{اُدْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُم}"غافر-60". 

 

  

***ص34و35: حسن ظن به خدای متعال بسیار ممدوح است، چنانچه به جهت اجابت دعا فرموده اند:

((إذا دعوت فظن أن حاجتک بالباب))"اصول کافی ج2 ص473"

((وقتی که دعا می کنی، چنان اعتقاد داشته باش که مقصودت را بر در منزل گذاشته اند))

همچنین انسان باید نسبت به بندکان خدا هم خوش بین بوده، گمان بد نبرد که:{إنّ بعض الظّن إثم}((حقیقتاً بعضی از گمان ها گناه است))"الحجرات- 12" 

 

  

***ص36: ریاستی خوب است که در آن فنا و زوال راه نداشته باشد و آن تنها مقامات اخروی است. 

 

  

***ص51: شأن عقل چنین است که انسان را از عمل بی فایده و  زیان آور باز می دارد و به کار پر بهره وادار میسازد و عاقل کسی است که اگر میان دو عمل و دو راه مردد شد، به آن عملی که به تجارت و فایده بادوام منتهی می شود دست زند و به راهی که پایانش زندگی جاوید است برود. و عکس آن لازمه بی عقلی و بی خردی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد