او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حدیث امامت را زندگی کن (52)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

لَیسَ العَیانُ کَالخَبَر.


دیدن مانند با خبر شدن نیست!


شرح غررالحکم، ج5، ص 74


(نباید به خبر اکتفا کرد)


حدیث امامت را زندگی کن (51)

رسول خدا صلوات الله علیه و آله:

إسْتَحی مِنَ اللّه تعالی استِحیاءَکَ مِن صالِحی جیرَانِکَ، فإنَّ فیها زِیادَةَ الیَقین.


از خداوند تعالی حیا کنید، همانگونه که از همسایگان خوب خود حیا می‌کنید. همانا حیای از خداوند بر یقین انسان می‌افزاید.


بحارالانوار، ج 87، ص 200


امام رضا علیه السلام:

 لَم یُقسَمْ بَینَ العِبادِ شیءٌ أقَلُّ مِن الیَقینِ .

در بین بندگان چیزی کمتر از یقین تقسیم نشده.


کافی، ج2، ص52


حدیث امامت را زندگی کن (50)

درباره امام سجاد علیه السلام:

کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ یُطِیلُ الْقُعُودَ بَعْدَ الْمَغْرِبِ یَسْأَلُ اللَّهَ الْیَقِینَ.


امام سجاد علیه السلام تعقیب بعد از نماز مغرب را طولانی می‌کرد و زیاد می‌نشست، (و) از خدا درخواست یقین می‌کرد.


بحار، ج67، ص 176


حدیث امامت را زندگی کن (49)

رسول خدا صلوات الله علیه و آله:

ما أکرمَ النِّساءَ إلَّا کریمٌ ولا أهانَهُنَّ إلا لئیمٌ.


گرامی نمی‌دارد زنان را مگر کریم و به ایشان اهانت نمی‌کند مگر پست (و فرومایه).


کنزالعمّال، ج16، ص 371



مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنْ سَیْفِ بْنِ عَمِیرَةَ عَنْ عـَبـْدِ الْأَعـْلَى بـْنِ أَعـْیـَنَ قـَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ أَعْظَمَ الْکِبْرِ غـَمـْصُ الْخَلْقِ وَ سَفَهُ الْحَقِّ قَالَ قُلْتُ وَ مَا غَمْصُ الْخَلْقِ وَ سَفَهُ الْحَقِّ قَالَ یَجْهَلُ الْحَقَّ وَ یَطْعُنُ عَلَى أَهْلِهِ فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ فَقَدْ نَازَعَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رِدَاءَهُ
اصول کافى ج : 3 ص : 424 روایة :9




امـام صـادق علیه السلام از قـول رسولخدا صلى الله علیه و آله فرمود:
بزرگترین تکبر خوار شـمـردن مـخـلوق و سـبک شمردن حق است،
راوى گوید: عرض کردم : خوار شمردن مخلوق و سـبـک شـمـردن حـق چـیـسـت؟

فـرمـود: در بـرابـر حـق نـادانـى کـنـد

و به اهـل (و خانواده) خود (توهین کند و) طـعـنـه بزنـد،

با خدا عزّوجلّ درباره ردای او به نزاع برخواسته است.

حدیث امامت را زندگی کن (48)

رسول خدا صلوات الله علیه و آله:

هِبَةُ الرَّجُلِ لِزَوْجَتِهِ تَزِیدُ فِی عِفَّتِهَا.


هدیه مرد به زنش بر عفت زند می‌افزاید.


من لایحضرالفقیه، ج4، ص 281

حدیث امامت را زندگی کن (47)

امام سجاد علیه السلام:

ألا وإنَّ العامِلَ لِثَوابِ الآخِرَةِ هُوَ الزّاهِدُ فی عاجِلِ زَهرَةِ الدُّنیا.


همانا بی شک، کسی برای ثواب آخرت کار می‌کند که از زرق و برق دنیا دل برکند.


تحف العقول، ص310