او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حدیث امامت را زندگی کن (35)

رسول خدا صلوات الله علیه و آله:

 لَا تَجْلِسُوا عِنْدَ کُلِّ عَالِمٍ إِلَّا عَالِمٍ یَدْعُوکُمْ مِنَ الْخَمْسِ إِلَى الْخَمْسِ مِنَ الشَّکِّ إِلَى الْیَقِینِ وَ مِنَ الْکِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ وَ مِنَ الرِّیَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ وَ مِنَ الْعَدَاوَةِ إِلَى النَّصِیحَةِ .


همنشین هیچ عالمی نشوید مگر آنکه شما را از 5 چیز به 5 چیز دعوت کند.

از شک به یقین،

از کبر به تواضع،

از ریا به اخلاص،

از رغبت (به دنیا) به بی میلی (به دنیا)،

از دشمنی به خیرخواهی.


غررالحکم، ص 430

حدیث امامت را زندگی کن (34)

امام صادق علیه السلام:

قالَ اِبْلیسُ: خَمْسَةُ (اَشْیاءَ) لَیْسَ لى فیهِنَّ حیلَةٌ وَ سائِرُ النّاسِ فى قَبْضَتى: مَنِ اعْتَصَمَ بِاللّه ِ عَنْ نِیَّةٍ صادِقَةٍ وَ اتَّـکَلَ عَلَیهِ فى جَمیعِ اُمورِهِ وَ مَنْ کَثُرَ تَسْبیحُهُ فى لَیْلِهِ وَ نَهارِهِ وَ مَنْ رَضِىَ لاَِخیهِ الْمُؤْمِنِ بِما یَرْضاهُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ لَمْ یَجْزَعْ عَلَى الْمُصیبَةِ حینَ تُصیبُهُ وَ مَنْ رَضِىَ بِما قَسَمَ اللّه ُ لَهُ وَ لَمْ یَهْتَمَّ لِرِزْقِهِ.


ابلیس گفت: 5 چیز است که به آنها برایم راهی نیست و سایر مردم در مشت منند.

1. کسی که با نیت خالص به خدا پناه ببرد و در همه امورش به خدا توکل کند.

2. هر کس در شب و روز خدا را بسیار تسبیح کند.

3. هر کس برای برادر مؤمنش به آن چیزی راضی باشد که برای خودش راضی است.

4. هر کس در هنگام وارد شدن مصیبت جزع و بی‌تابی نکند.

5. کسی که به آنچه خدا قسمتش کرده راضی باشد و هم و غم و مقصودش رزق و روزی‌اش نباشد.


خصال صدوق، ج1، ص 285

حدیث امامت را زندگی کن (33)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

إن کُنتُم تُحِبّونَ اللهَ فَأَخرِجوا مِن قُلوبِکُم حُبَّ الدُّنیا.


اگر خداوند را دوست دارید، پس حب دنیا را از قلوب خود خارج کنید.


غرر الحکم، ص 141



 قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ (31-آل عمران)

بگو اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنیدتا خدا هم شما را دوست بدارد.


راه خارج شدن حب دنیا از دل تبعیت از سنت پیغمبر در همه امور است.

حدیث امامت را زندگی کن (32)

حضرت عیسی علیه السلام:

أبغِضُوا الدُّنیا یُحبِبکُمُ اللّه ُ


از حضرت عیسی پرسیدند، عملی به ما بیاموزید که محبوب خدا شویم.

آن حضرت فرمود:

نسبت به دنیا بغض (و دشمنی) بورزید تا خداوند شما را دوست بدارد.


بحارالانوار، ج14، ص 328

حدیث امامت را زندگی کن (31)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام خطاب به ابوذر در هنگام تبعید به ربذه:

 والّله لو کانت السّماوات والارض على عبد رتقاً ثم اتّقى اللّه عزّوجلّ جعل له منها مخرجاً فلا یؤنسک إلّا الحق ولا یوحشک إلا الباطل.


به خدا سوگند! اگر درهای آسمان و زمین بر روی بنده‌ای بسته باشد و او تقوای الهی پیشه کند، خداوند برایش راهی می‌گشاید، پس تو جز با حق انس نگیر و جز از باطل در وحشت نباش.


کافی، ج2، ص207