او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حدیث امامت را زندگی کن (30)

امام صادق علیه السلام:

المؤمن ... لَا یَسْبِقُهُ بَصَرُهُ ، لَا یَفْضَحُهُ بَطْنُهُ وَ لَا یَغْلِبُهُ فَرْجُهُ.


مؤمن ... چشمش را در اختیار خود دارد،  شکمش او را رسوا نسازد و مغلوب شهوت جنسی نگردد.


بحارالانوار، ج76، ص310

حدیث امامت را زندگی کن (29)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

نَفَسُ المَرْءِ خُطاهُ إلی أجَله.


نفس‌های انسان گامهای او به سوی مرگ است.


نهج‌البلاغه، ح 74

حدیث امامت را زندگی کن (28)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام"

ثَلاثٌ لا یُستَحیى مِنهُنَّ: خِدمَةُ الرَّجُلِ ضَیفَهُ و َقیامُهُ عَن مَجلِسِهِ لأَبیهِ و َمُعَلِّمِهِ و َطَلَبُ الحَقِّ و َإن قَلّ.


سه کار است که نباید از آنها حیا کرد: خدمت به مهمان، از جا برخواستن برای پدر و استاد خویش و طلب حق اگرچه اندک باشد.


عررالحکم ،  ص69 ، ح 978

حدیث امامت را زندگی کن (27)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

أَخْلِصْ فِی الْمَسْأَلَةِ لِرَبِّکَ فَإِنَّ بِیَدِهِ الْعَطَاءَ وَ الْحِرْمَانَ.


تنها از پروردگارت بخواه که بخشیدن و نبخشیدن تنها بدست اوست.


فرازی از نامه 31 نهج‌البلاغه

حدیث امامت را زندگی کن (26)

مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام:

عَوِّدْ نَفْسَکَ التَّصَبُّرَ عَلَى الْمَکْروهِ.


خودت را به صبر (و پایداری)  در امور ناخوشایند عادت ده.


فرازی از نامه 31 نهج‌البلاغه

حدیث امامت را زندگی کن (25)

مولا امیرالمؤمنین علی  علیه السلام:

لا تَبِعْ آخِرَتَکَ بِدُنْیَاکَ.


آخرتت را بدنیایت مفروش!


فرازی از نامه 31 نهج‌البلاغه

حدیث امامت را زندگی کن (24)

امام صادق علیه السلام:

اِیّاکُم وَ النَّظرَة فَانَّها تَزرَع فی القَلبِ الشَهوَة وَ کَفى بِها لِصاحِبِها فِتنَة.

از یک نگاه هم بپرهیز، زیرا همان یک نگاه هم تخم شهوت را در دل بکارد و همان برای فتنه انگیزی صاحبش بس باشد.


تحف العقول، ص 546